وبسایت خبری
امروز: یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸

رهسپاریم با ولایت تا شهادت زنده ایم

مادر شهید کلهر می‌گوید:
مادرانه‌های شهیدی که رمضان رفت و محرم بازگشت/ ۳۶ سال به دیدن همه شهدای گمنام رفته‌ام
مادر شهید کلهر می‌گوید: هر شهید گمنامی که آوردند بدون استثنا من برای بدرقه‌اش می‌رفتم. یعنی هر مریضی یا مشکلی هم که داشتم باز هم می‌رفتم معراج شهدا. دعا می‌خواندم و گریه می‌کردم

به گزارش پايگاه اطلاع رسانى خبری تحلیلی طایفه شهنوازی به نقل از خبرگزاري تنسیم ..شهید "ابوالفضل کلهر" متولد سال 1345 در تهران بود. او در سال 61 به صورت داوطلبانه در عملیات رمضان شرکت کرد و در منطقه شرق بصره به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید 17 ساله در منطقه ماند و در شمار شهدای مفقودالاثر قرار گرفت. طی عملیات اخیر تفحص پیکر مطهر این شهید توسط اعضای کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشف و توسط پلاک شناسایی و احراز هویت شد. پدر و مادر شهید تازه تفحص شده پایتخت بعد از گذشت 36 سال روز گذشته برای نخستین بار دقایقی پیش با پیکر فرزندشان دیدار کردند.

روحی غزنوی مادر شهید ابوالفضل کلهر سال‌ها بود که میان اخبار شهدای گمنام دنبال نشانی از پسرش بود. نشانی از 17 ساله عملیات رمضان. 36 سال رنج گمنامی فرزند را به دوش کشید و با رضایت این رنج را سپری کرد. زیرا می‌دانست پسرش این گمنامی را دوست دارد. او حالا از چشم انتظاری درآمده. همه به او تبریک می‌گویند و به خاطرش می‌آورند که روزهایی که میان شهدای گمنام قدم زنان دنبال فرزندش بود، به پایان رسیده است. شهیدی که در محرم به دنیا آمد، در رمضان به شهادت رسید و در محرم هم بازگشت.

مادر شهید کلهر در گفتگو با تسنیم از به دنیا آمدن فرزند شهیدش چنین می‌گوید: ابوالفضل من اولین روز دهه دوم محرم به دنیا آمد. حتی شب قبل از دنیا آمدنش من جلسه و روضه خوانی بودم و همه‌اش با خدا حرف می‌زدم و می‌گفتم یک بچه صحیح و سلامت و با خدا میخواهم. زمان شاهد بود و من به خدا می‌گفتم: «من یک بچه مومن از تو می‌خواهم و کار ندارم در چه دوره ای هستیم.» الحمدلله فردای همان روز به دنیا آمد، بچه خوب و پاکی بود. بچه اول من بود. 5 سال بود که خدا به ما بچه نداده بود و بعد از 5 سال ابوالفضل را به ما هدیه داد.

او معتقد است دو بار قبل از شهادت پسرش را از دست داده و دوباره به دست آورده است. در این باره می‌گوید: موقع تولدش هم به من گفته بودند در شکم از بین رفته و مرده به دنیا خواهد آمد، 15 روز در شکمم تکان نمی‌خورد ولی بعد از تولد که صدای گریه‌اش را شنیدم عشق کردم. الان هم با عشق نوه‌هایم زندگی می‌کنم. 5 ساله بود که فلج حنجره گرفت و تمام دکترها جوابش کردند و روی تخت که خوابیده بود فقط کمی قلبش کار می‌کرد و همه بدنش از کار افتاده بود ولی آقا ابوالفضل(ع) شفایش داد.

غزنوی با اشاره به نحوه تربیت فرزندش می‌گوید: هرچند نحوه تربیت در اینگونه بچه‌ها چشمگیر است اما پسر من ذات خودش هم خوب بود. من الان خیلی‌ها را می بینم‌ که به خاطر کارهای بچه شان اذیت می‌شوند و نمی‌توانند کاری کنند. اما آن کسی که ذاتش خوب باشد، دیگر نیازی به کار ویژه نیست. صراط مستقیمش را می‌رود. من و پسرم هم اینگونه بودیم. از زمان انقلاب با هم بودیم. پشت به پشت تا وقتی که به شهادت رسید.

این مادر شهید از صبری که از ام المصائب اهل بیت هدیه گرفته است، چنین می‌گوید: آن روزی که به من گفت می‌خواهد برود جبهه من خیلی ناراحت بودم. آنقدر برایم عزیز بود که کسی تصور هم نمی‌تواند بکند ولی خدا می‌داند که قرآنی که در آن تاریخ تولدش را نوشته بودم، در دست گرفتم و رفتم وسط پادگان امام حسین(ع) و گفتم: «یا خانم حضرت زینب(س)! خودم می‌دانم که چه کشیدی؟ من یک مادرم و هنوز فرزندم از من جدا نشده ولی تو در یک روز 72 تن از عزیزانت را از دست دادی. فقط از تو می‌خواهم به تمام معنا صبرت را به من بدهی» که داد. الان بیش از 36 سال است که صبر کرده‌ام.

او ادامه می‌دهد: 

شناسنامه‌اش را دستکاری کرده بود که بتواند به جبهه برود. اوایل جنگ هنوز سنش به رزمندگی نمی‌خورد. متولد سال 45 بود اما شناسنامه‌اش را چند ماهی بزرگتر گرفته بود که در عملیات شرکت کند. در 4 صفحه وصیت نامه‌اش را نوشت و آن را چاپ کرد. متن اصلی وصیت نامه در موزه شهدا گلزار شهدای بهشت زهرا(ع) نگهداری می‌شود. 17 سال و نیمه بود که به شهادت رسید. اولین عملیاتش در جبهه غرب کشور بود و بعد از 5 ماه آمد. شب دوم ماه رمضان آمد و شب 23 ماه رمضان هم رفت که دیگر در عملیات رمضان شهید شد.

خواب شهادتش را دیدم. همان ماه رمضانی که رفت و به شهادت رسید، خواب دیدم در یک بیابانی گودالی است که آنجا یک بره بی سر به دستم دادند وقتی از خواب بیدار شدم روی پا و سرم زدم و گفتم الهی مادر بمیرد. تو کجا بی سر افتادی؟ همان موقع فهمیدم که شهید شده است. از دوستش در عملیات جدا شده بود و هر کدام مسئولیتی داشتند. اما عملیاتی بود که منافقین آن را لو داده بودند یعنی عملیات رمضان.

مادر شهید کلهر از 36 سال چشم انتظاری روایت می‌کند و می‌گوید: هر شهید گمنامی که آوردند بدون استثنا من برای بدرقه‌اش می‌رفتم. یعنی هر مریضی یا مشکلی هم که داشتم باز هم می‌رفتم معراج شهدا. دعا می‌خواندم و گریه می‌کردم ولی در مورد بچه خودم می‌گفتم خدایا هر چه به صلاح توست. هر چند دلم می‌گفت فرزندم میان آن شهدای گمنام نیست ولی شهدای گمنام عملیات‌های رمضان برایم مهم‌تر بودند و بیشتر در موردشان دقت می‌کردم.

او از خبر دادن شهید از آمدنش گفته و ادامه می‌دهد: پدرش یک هفته پیش خواب دید که جنازه‌اش آمده دانشگاه تهران و یک عده دارند صدا می‌زنند، می‌گویند: «شهید ابوالفضل کلهر را آورده‌اند و هر که می‌خواهد او را ببیند، بیاید و ببیند.» حالا که پیکرش برگشته نه اینکه خوشحال باشم و خوشحالی کنم. همیشه هم گفتم خدایا هر چه که صلاح تو و روزی ماست .اگر دوست ندارد برگردد، گمنام بماند. روی ساکش با دست خودش نوشته بود شهید گمنام ابوالفضل کلهر.

سرویس : شهدا
تاریخ : ۱۳۹۷/۶/۲۲ - ۰۳:۰۳
کد خبر: ۴۲۴۴۳۶
 
ارسال به شبکه های اجتماعی
ارسال نظر
نام :
ایمیل:(اختیاری)
متن نظر:
لطفا مقدار عبارت
را در باکس روبرو وارد کنید:
ارسال
نظرات
انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0

آخرین اخبار

۱۳۹۸/۳/۲۳ - ۰۹:۴۸
نقش ژاپن در تسلیح صدام و کاهش قدرت دفاعی ایران
ژاپن در کنار کشور‌هایی مثل آمریکا، آلمان، انگلستان و فرانسه به عنوان یکی از کشور‌های حامی صدام در دوران جنگ تحمیلی شناخته می‌شود و اکنون نیز که همانند آن دوران کشور‌های حامی صدام به دنبال محدود کردن ق...
۱۳۹۸/۳/۲۳ - ۰۹:۲۴
سرلشکر سلامی: باید فاصله حرف و عمل را کم کرد
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه باید با تلاش جهادی فاصله بین حرف و عمل را روز به روز کمتر کرد، گفت: گام دوم انقلاب اساساً برای تشکیل تمدن اسلامی است و این به دست ما باید محقق شود.
۱۳۹۸/۳/۲۳ - ۰۸:۵۵
سوزن دوزی؛ نقش جان بر دل پارچه
هنرمند سوزن‌ دوز در سایه عشق و علاقه و با حوصله‌ طرح‌ های افسونگر و خیال‌پرور خود را نخ و سوزن بر روی پارچه نقش می‌ زند و عاشقانه هنر خود را از جان و دل به نمایش می گذارد.
۱۳۹۸/۳/۲۳ - ۰۸:۳۵
«شینزو آبه» با امام خامنه‌ای دیدار کرد
نخست وزیر ژاپن با مقام معظم رهبری دیدار کرد.
۱۳۹۸/۳/۲۱ - ۰۷:۳۶
پاسخ رهبر معظم انقلاب به ۵ پرسش کلیدی درباره «اختلال در دستگاه محاسباتی»
ایجاد اختلال در دستگاه محاسباتی در جهتِ تغییر در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری مسئولان کشور با هدف موفقیت در «جنگ اراده‌ها» یکی از موضوعات مهم مطرح شده توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است. ایشان در بُرهه‌های مخ...
۱۳۹۸/۳/۲۱ - ۰۷:۱۴
ترامپ کوچکتر از آن است که بر اراده مردم ایران تاثیر بگذارد/ بادبادک تبلیغات آمریکا ترکید
وزیر اطلاعات با بیان اینکه ترامپ کوچکتر از آن است که بر اراده مردم ایران تاثیر بگذارد، گفت: بادبادک تبلیغات آمریکا ترکید.
۱۳۹۸/۳/۲۱ - ۰۶:۵۸
سردار غیب‌پرور‌: دشمنان توان مقابله با ایران را ندارند / در راه پاسداری از انقلاب اسلامی مشکلات را تحمل می‌کنیم
رئیس سازمان بسیج مستضعفین ‌گفت: دشمنان در سراسر جهان تهدید می‌کنند اما توان مقابله با ایران اسلامی را ندارند.
۱۳۹۸/۳/۲۱ - ۰۶:۴۹
تمجید رهبر انقلاب از کتاب «دلتنگ نباش!» شرح زندگی شهید قربانی
رهبر انقلاب در جریان دیدار با نویسنده کتاب «دلتنگ نباش»، شرح زندگی شهید قربانی، از این کتاب و قلم نگارنده تقدیر و در ضمن گفتگو با همسر شهید از وی تجلیل کردند.
۱۳۹۸/۳/۱۸ - ۱۲:۱۲
منطقه ماووت و آخرین لحظات حیات آسمانی جانشین معاونت اطلاعات نیروی زمینی سپاه
آمده بود برای مشخص کردن کمینگاه ها اما هنوز چند قدمی نرفته بود که...

پربننده ترین ها

پر بحث ترینها

۱۳۹۵/۲/۱۰ - ۱۸:۱۳
نفوذ اقتصادی، امنیتی تکنیک و عملیات دشمن ولی نفوذ فرهنگی و سیاسی راهبرد اوست/ آمریکا در ترویج لاابالی‌گری به‌دنبال آندلس‌سازی ایران است
معاون فرهنگی مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: چون جنس انقلاب اسلامی ایران ذاتاً فرهنگی بود، عموماً دشمنی و ستیزها با جریان انقلاب هم ماهیتی فرهنگی دارد بنابراین دشمن‌شناسی فرهنگی با تاکید بر نفوذ فرهنگی ...
۱۳۹۵/۱/۶ - ۱۹:۳۹
تحفه ای در دست مسافران نوروزی
صنایع دستی سیستان و بلوچستان، بیانگر استعداد، ذوق، هنر و آفرینش های سازنده هنرمندان سیستانی و بلوچ در طول تاریخ است.
۱۳۹۵/۱/۳ - ۱۳:۲۳
مبارزاتى كه مردان شجاع و دلاور اين طايفه با رشادت سردار جيندخان توانستند تاريخ را در شرق كشور براى افتخار و اقتدار خاك وطن رقم زنند
سال نود و پنج يكصدمين سال مبارزات طايفه بزرگ شهنوازى با استمارگران بريتانياى است
۱۳۹۵/۲/۹ - ۱۰:۲۲
تقدیر وتشکر سرطایفه شهنوازی سردار حاج خوبیار خان شهنوازی از قرارگاه قدس
وجا دارداز قرارگاه سپاه قدس کمال تشکر وقدر دانی داشته باشم که به موقع وکمتر از 24ساعت این مزدوران راشناسایی وبه هلاکت رساندند و آرامش وآسایش را به جامعه هدیه دادند
۱۳۹۵/۱/۲۱ - ۱۳:۰۰
سفر وزیر آموزش وپرورش کشور به شهرستان خاش
تصاویر مربوط به سفر وزیر آموزش وپرورش درخصوص شهیدگنگوزهی
۱۳۹۵/۱/۲۵ - ۲۰:۰۱
تصاویر رزمایش
تصاویر رزمایش پیامبر اعظم در سیاه چادر شهنوازی
۱۳۹۵/۱/۲ - ۱۵:۰۳
گروه های جهادی برای خدمت رسانی به محرومان آماده اند/ حضور 16 گروه اهل سنت در اردوی جهادی نوروز 95
مسئول بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان از آمادگی گروه های جهادی برای خدمت رسانی به مناطق محروم استان خبر داد.
۱۳۹۵/۱/۱۰ - ۱۹:۳۲
جزئیات شرکت ۹هزار نفر در عروسی با شادباش یک‌میلیارد و ۸۵۰میلیون تومانی/ داماد رکورد برادرش را شکست + عکس
قبیله قریشی‌های بندرعباس سال‌هاست که با زنده نگه‌داشتن رسم اعطای فضل به داماد با احیای نوع‌دوستی و نمایش اتحاد و همدلی رکورددار پرداخت شادباش در کشور هستند.
۱۳۹۵/۸/۲۴ - ۱۰:۲۶
ایثار آخرین درس معلم خاشی/ زندگی دوباره دانش آموزان با اهدای جان معلم جوان+ عکس
مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: درپی نجات دانش آموزانی که بر اثر ریزش دیوار مخروبه ای جان آنان در خطر بود معلم فداکار حمیدرضا گنگوزهی جان به جان آفرین تسلیم کرد.
۱۳۹۴/۱۲/۲۲ - ۱۱:۲۵
غرق شدن پدر و پسر خاشي در سد خاكي روستاي دجنگ + تصاوير
رييس جمعيت هلال احمر شهرستان خاش از غرق شدن غرق شدن پدر و پسر خاشي در سد خاكي روستاي دجنگ خاش از توابع بخش نوك آباد اين شهرستان خبر داد.
۱۳۹۴/۵/۲۸ - ۰۸:۵۳
بیمارستان سوختگی گلستان به بهره برداری می‌رسد
سخنگوی طرح تحول نظام سلامت استان گلستان گفت: بیمارستان ۲۰ تختخوابی سوختگی گرگان با مساحت ۵۰۰۰ متر مربع و با اعتبار سازه‌ای به مبلغ ۱۴ میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح می‌شود.
۱۳۹۴/۶/۱۱ - ۱۵:۱۸
هنوز فشارهای اقتصادی بر ایران ادامه دارد
استاد دانشگاه‌های گلستان گفت: در سه ماهه اول سال حجم سرمایه گذاری‌های تائید شده ایران تحت پوشش قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی به سه میلیارد دلار رسید و این در حالی است که ...
۱۳۹۴/۳/۱۶ - ۱۱:۴۶
جشن های نیمه شعبان فرصتی برای ترویج فرهنگ انتظار است
خبرگزاری شبستان: مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: جشن های نیمه شعبان فرصتی برای ترویج فرهنگ انتظار بوده و انتظار فرج افضل اعمال و عبادات است.
۱۳۹۶/۱۱/۲۱ - ۲۲:۲۹
بیانیه طایفه شهنوازی وسردارحاج خوبیار شهنوازی به مناسبت دهه فجر
دهه فجر یاد آور روزهای شیرین وبه یاد ماندنی انقلاب است با گذشت سی ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران ،پیش روندگی انقلاب ونظام اسلامی را در گرو خدامحوری ،دشمن شناسی ،ولایت مداری وپایبندی به آرمان...
۱۳۹۴/۱۲/۲۷ - ۱۳:۱۳
سردار سلیمانی: تحریم‌ها دهها برابر هم شود، ایران حمایتش از فلسطین را قطع نمی‌کند
یک شبکه لبنانی از دیدار هیأت حماس که بهمن‌ماه به تهران آمد با سردار قاسم سلیمانی خبر داد و گفت که وی اعلام کرده که اگر تحریمها علیه ایران دهها برابر هم شود، ایران دست‌ از حمایت فلسطین برنخواهد داشت.
۱۳۹۴/۱۲/۲۲ - ۱۱:۲۵
غرق شدن پدر و پسر خاشي در سد خاكي روستاي دجنگ + تصاوير
رييس جمعيت هلال احمر شهرستان خاش از غرق شدن غرق شدن پدر و پسر خاشي در سد خاكي روستاي دجنگ خاش از توابع بخش نوك آباد اين شهرستان خبر داد.
۱۳۹۴/۶/۱۱ - ۱۲:۰۳
نهادینه کردن فرهنگ اسلامی با «زور» نمی‌شود
نماینده مردم کهنوج در مجلس با بیان اینکه در نهادینه کردن فرهنگ اسلامی نمی‌توانیم از زور استفاده کنیم گفت: ما باید زمینه سازی کنیم تا افراد به این فرهنگ گرایش پیدا کنند.
۱۳۹۴/۵/۲۷ - ۱۰:۱۳
آب شرب تهران سالم است/ مردم فریب تبلیغات فیلتر تصفیه آب را نخورند
مسئول کارگروه آب و فاضلاب شانزدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی با عنوان این مطلب که آب شرب تهران سالم است، درباره اثربخشی فیلترهای تصفیه آب گفت: به مردم توصیه می‌کنیم فریب تبلیغات تجاری را نخورند.
۱۳۹۴/۴/۱۳ - ۱۱:۲۰
مراسم احیای شبهای قدر در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می‌شود
مراسم احیای لیالی قدر در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می‌شود.